#Media Award

ZET JOUW TEAM, SCHIP EN DE RACE OP DE KAART EN WIN € 1.000,- VOOR JOUW KLASSIEKE SCHIP!

Natuurlijk is de ROTCYP er voor YP’s maar ook voor het behoud van de Nederlandse klassieke zeilvloot. Ook dit jaar kunnen jullie als team hieraan bijdragen.

HET DOEL VAN DE AWARD

Het idee achter de Media Award is om niet alleen jullie team op de kaart te zetten maar ook een ‘buzz’ te creëren rondom de klassieke zeilvloot en deze 11e editie van de Race. Denk hierbij aan de (lokale) pers, bedrijven en de thuisblijvers. Het team dat hier het meest succesvol in is, verdient voor zijn schip de ‘Media Award’ ter waarde van € 1.000,-!

HOE? ZO!

Tweet, like, blog en post over wat jullie meemaken, over de Race, over jullie schip en over de klassieke zeilvloot. Team-up met je schipper en breng het verhaal waarom jullie schip het geld zo hard nodig heeft. Mail je leukste team-foto naar het lokale suffertje of nodig relaties uit de media uit als VIP tijdens de VIP-dag.

WIJ HELPEN

De ROTCYP koppelt jullie Facebook-pagina  aan deze website en onze eigen facebookpagina. Deze dient vanaf nu als ‘nieuwskrant’ rondom jullie en jullie schip. Zorg dat foto’s, tweets, links, updates van je team etc. hier voorbij komen en dat je ‘fans’ verzamelt die jullie en onze facebookpagina LIKEN. Daarnaast zullen wij tweets en Linkedin berichten delen.

RESULTAAT

Een prachtig verslag voor jezelf en al jullie ‘fans’ op één Facebook pagina, meer bekendheid voor jouw bedrijf, de klassieke zeilvloot, jullie schip en de 11e editie van de Race. Daarnaast ontvangt het team dat wint natuurlijk de mooie prijs. De prijsuitreiking vindt plaats op de laatste dag van de race.

WAAR WE OP LETTEN:

Om de  felbegeerde Media Award te winnen is het belangrijk dat jullie niet alleen je eigen team onder de aandacht brengen, maar ook zorgt dat de klassieke zeilvloot van de 11e editie van de Race of the Classics YP op de kaart wordt gezet. Wij zullen dit jaar letten op:

  • zichtbare verbondenheid tussen team, schip en gewenste reparatie / restauratie;
  • leuke initiatieven vanuit jullie team waarmee de klassieke zeilvloot en de Race op de kaart worden gezet. Laat je creativiteit maar op z’n beloop!;
  • aantal vrienden / followers die jullie team heeft weten te vergaren;
  • hoeveelheid en kwaliteit van de ‘verhalen’, beelden en updates;
  • inzet en integratie van andere Social Media, zoals: Twitter, Linkedin, YouTube etc. om jullie doelstelling te behalen.

Genereren van pers-aandacht voor jullie team en schip, de klassieke zeilvloot en de Race is een pre. Evenals creatieve en alternatieve (sponsor)acties zoals we voorgaande jaren hebben gezien: het Yammer netwerk van Team Microsoft, het leveren van gratis bier aan de deelnemers door team Heineken, het regelen van een interview door team Heerema, het opzetten van de #ZEILFIE door team KPN en het regelen van een Race journaal door Team RTL.

Heb je naar aanleiding van bovenstaande nog vragen of wil je leuke ideeën aan de organisatie voorleggen, mail dan naar pr@rotcyp.nl.